Formula 1 – Uvod u sezonu 2014
Sezona Formule 1 – 2014 počinje u Australiji, a prva trka je 16.03.2014
Od novijih staza u kalendaru izdvajamo VN Rusije koja će se voziti u Sočiju.
Kompletan raspored takmičenja izgleda ovako:
ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne) | 14 – 16 Mar | |
PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX (Kuala Lumpur) | 28 – 30 Mar | |
GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir) | 04 – 06 Apr | |
UBS CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) | 18 – 20 Apr | |
GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI 2014 (Catalunya) | 09 – 11 Maj | |
GRAND PRIX DE MONACO 2014 (Monte Carlo) | 22 – 25 Maj | |
GRAND PRIX DU CANADA 2014 (Montréal) | 06 – 08 Jun | |
GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2014 (Spielberg) | 20 – 22 Jun | |
SANTANDER BRITISH GRAND PRIX (Silverstone) | 04 – 06 Jul | |
GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2014 (Hockenheim) | 18 – 20 Jul | |
PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ 2014 (Budapest) | 25 – 27 Jul | |
SHELL BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps) | 22 – 24 Avg | |
GRAN PREMIO D’ITALIA 2014 (Monza) | 05 – 07 Sep | |
SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore) | 19 – 21 Sep | |
JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka) | 03 – 05 Okt | |
RUSSIAN GRAND PRIX (Sochi) | 10 – 12 Okt | |
UNITED STATES GRAND PRIX (Austin) | 31 Okt – 02 Nov | |
GRANDE PRÊMIO DO BRASIL 2014 (São Paulo) | 07 – 09 Nov | |
ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina) | 21 – 23 Nov |
U sezoni 2014. dolazi do mnogih promjena. Donosimo vam promjene bolida u dizajnu i motoru.
Dizajn bolida:
Prednje krilo će biti uže za 15 cm, što iznosi ukupnu širinu od 165 cm.
Nos će biti niže postavljen od tla, (umjesto proslogodišnjeg koji je bio 55 cm), ove sezone je 18 cm razmak od tla.
Visina bolida na prednjem dijelu biće za 10 cm niža od sadašnje 62.5 cm.
Na nosu više neće biti grbe jer je zabranjena novim pravilnikom.
Bočni usisnici se proširuju jer motor treba mnogo više hlađenja.
Na zadnjem dijelu bolida, biće jedna izduvna cijev koja će se protezati između difuzora i zadnjeg krila i rad na njemu će biti zabranjen.
Motor:
U 2014. godini timovi više neće voziti na 2.4 V8 motorima, umjesto njih koristiće se 1.6 litreni V6 motori sa ERS sistemom.
Ove godine na snagu stupaju V6 motori koji po procjenama imaju 600 KS. (sa snagom ERS-a će imati jos dodatnih 160 KS). Poređenja radi prošlogodišnji motori su imali oko 750 KS.
Povećan je obrtni moment, zbog turbine i bolid će lakše proklizavati što će se moći vidjeti na izlasku iz zavoja.
Jedna od većih promjena je što će bolid u rezervoaru imati maksimalno 100 kg goriva (umjesto 160 kg, koliko su imali prošle godine).
Jedan vozač će imati na raspolaganju za cijelu sezonu 5 motora (koje će moći mijenjati).
Zvuk novog V6 motora mozete poslusati u videu sa testiranja
Zanimljivo je napomenuti da su turbo motori zadnji put korišteni, a zatim i zabranjeni u Formuli 1, nakon 1989-te godine kada je npr. McLaren sa Hondinim motorima razvijao čak i do nevjerovatnih 1500 KS. Snaga je to sa kojom su bolidi bili prebrzi za gotovo sve staze.
Inzinjeri svih timova takođe rade punom parom na turbinama, koje bi trebale da daju “oštriji” zvuk, jer je očigledno da publika na stazi neće biti oduševljena ovim što čuje.
Poslušajte još i raziku u zvuku između: V12 motora (McLaren Honda 1989), V10 motora (McLaren Mercedes 1999), V8 (Renault 2006) i V6 (Ferrari 2014)
Za razliku od prošle sezone, vozači će sami birati brojeve na svojim bolidima, osim aktuelnog svjetskog šampiona koji će zadržati broj 1.
Vozači i timovi:
Red Bull Motor: Renault 1. Sebastian Vettel3. Daniel Ricciardo Mercedes
Motor: Mercedes 6. Nico Rosberg
44. Lewis Hamilton Ferrari Motor: Ferrari 7. Kimi Raikkonen
14. Fernando Alonso Lotus Motor: Renault 8. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado McLaren Motor: Mercedes 20. Kevin Magnussen
22. Jenson Button Force India Motor: Mercedes 11. Sergio Perez
27. Nico Hulkenberg Sauber Motor: Ferrari 21. Esteban Gutierrez
99. Adrian Sutil Toro Rosso Motor: Renault 25. Jean-Eric Vergne
26. Daniil Kvyat Williams Motor: Mercedes 19. Felipe Massa
77. Valtteri Bottas Marussia Motor: Ferrari 17. Jules Bianchi
4. Max Chilton Caterham Motor: Renault 10. Kamui Kobayashi
9. Marcus Ericsson
Leave a reply →